Od ponedeljka 16.11.2015. je započela nova akcija „Zajedno za vašu zgradu“
Tim povodom u utorak 17.11.2015 je kontaktirana Opština. Prema dobijenim informacijama, da bi SZ učestvovala na konkursu u kome konkuriše za dobijanje sredstava za prvo učešće u visini od 300.000 din. potrebno je sledeće:
- Записник са одлуком о избору председника скупштине/савета зграде;
- Број рачуна и ПИБ Скупштине/савета зграде и копију уговора са банком у којој је отворенрачун;
- Пријаву (образац 1), оверену печатом скупштине/савета стамбене зграде и потписану одпредседника, са јасно дефинисаним предметом пријаве (прилог фотографије), као и основнимподацима о стамбеној згради (улица, број, спратност, број станова, година изградње);
- Одлуку Скупштине/савета зграде (образац 2), потписану од већине власника станова узгради, којом се потврђује:– да су упознати са условима јавног позива и да су сагласни да учествују у су/финансирањустварних трошкова одржавања заједничких делова зграде;
- Спецификацију трошкова овлашћеног извођача радовčeа са описом радова које требаизвршити у згради и простору око зграде;
U kontaktu sa članom komisije za dodelu sredstava dodatno nam je pojašnjeno da:
- SZ ne mora dodatno da učestvuje u finansiranju radova ako su dobijena sredstva dovoljna
- Izvođač radova mora da bude pravno lice i da dostavi ponudu na osnovu koje ćemo dobiti sredstva. To znači da ne možemo mi da kupimo sandučiće i da ih sami postavimo
- Specifikacija troškova izvođača je u stvari ponuda izvođača
- Za izradu projekta za fasadu ili terase i sl. ne možemo dobiti sredstva jer to nisu radovi u zgradi već „papir“
Obzirom da u zgradi imamo dosta toga što treba uraditi treba napraviti neku listu realnih prioriteta kako bismo dobili sredstva i pokrenuli njihovo rešavanje sa mrtve tačke.
Neki od prioriteta mogu da budu:
- Svetlarnik nad stepeništem. Povodom podnetog zahteva koji je već ušao u proceduru očekuje se prema najavi iz JPGS da stigne ponuda za izvođenje radova, koju treba tek da prihvatimo. Kako je najavljeno, deo sredstava će finansirati JPGS sa računa zgrade, a deo sredstava će biti naplaćen kroz račune Infostana. Ako bismo preusmerili sredstva iz akcije Zajedno za vašu zgradu, izbegli bismo dodatna plaćanja, a u zavisnosti koliko novca još ostane, mogli bi da uradimo i:
- Radove neophodne za dobijanje sertifikata o tehničkoj ispravnosti lifta, nakon čega bi mogli da sklopimo ugovor o održavanju lifta
- Zamena sandučića
- Zamena podnih pločica u ulazu 53a – postavljanje novih sa coklom, a u visini starih zidnih pločica postavljanje dekorativnog sloja
- Gletovanje i krečenje oba ulaza, farbanje ulaznih vrata u oba ulaza
- Zapušavanje šupljine između stepeništa i lifta u prizemlju
- Zamena vrata na vešernici
Zamena strujomernih ormana je velika investicija i iznos od 300.000 din. ne bi bio dovoljan ni za samo jedan orman, jer je cena zamene 120-150 evra po strujomernom mestu (računaju se i prazna mesta, kao rezerva). Tako bi za jedan orman sa 24 strujomerna mesta, koliko ih imaju naši ormani, cena bila između 345.000 – 432.000 din. pa je to razlog zašto ovde nisu navedeni.
Takođe, trenutno imamo i prioritet broj jedan – terase, za koji tek ne znamo koliko će da košta, a da ne pominjemo i stari problem sa fasadom.